Expert – traject Positioneren voor weddingplanners


Je staat voor een belangrijke keuze…..

Misschien heb je een opleiding gevolgd of ben je zelf gewoon gestart als weddingplanner. Soms lukt het in 1x en heb je mooie weddings te pakken, bij anderen lukt het minder snel of gaat het ronduit lastig. In de praktijk blijkt dat na de inschrijving van de KVK, het online zetten van je website en actief zijn op social media nog geen garantie is voor het bereiken van de (juiste) bruidsparen die bij je passen.

Kan best zijn dat je al een jaar bezig bent en denkt, ja en nu? Hoe dan? Ik heb nog geen bruiloften of te weinig klanten en nu ga je twijfelen en slaat de onzekerheid toe. Dit kan vragen opleveren zoals:

positioneren voor weddingplanners
  • Wat doe ik niet goed?
  • Word ik online wel gevonden?
  • Hoe zichtbaar ben ik eigenlijk?
  • Hoe moet ik nu verder? En hoe wil ik dat?

Positioneren is keuzes maken

Het maken van keuzes voor en in je bedrijf, waaronder voor een heldere positionering, maakt hier deel van uit. En geloof me, keuzes maken is echt niet altijd fijn, maar horen wel bij het proces van het ondernemen wat je doorloopt. We zien het vaak gebeuren, noem het bijna een ‘klassieke fout’: we gaan nadenken over een een bedrijfsnaam, een logo en kleuren die daar bij passen. Daarna bouwen we een website en de huisstijl voeren we door, ook op social media. Dit gehele (branding) proces gaat volledig voorbij aan de allereerste stap die je zou moeten maken en dat is nadenken over welke positionering jij als weddingplanner in wilt nemen in de markt. Bij positioneren wil je onder andere:

  • Wat is jouw identiteit als weddingplanner? De markt laten zien wie jij bent!
  • Laten zien wat jij als weddingplanner te bieden hebt
  • Waarom zou een bruidspaar voor jou moeten kiezen?
  • Hoe kun je je doelgroep aan jou verbinden?
  • Wat maakt jou bijzonder, wat is jouw unieke meerwaarde?

Waarom dit traject?

Vanuit mijn eigen ervaring als weddingplanner sinds 2008 en als wedding expert / trainer, krijg ik de afgelopen jaren altijd dezelfde vragen van (startende) weddingplanners vanuit mijn Expert Sessies:

  • Hoe kom ik aan bruidsparen en dus opdrachten?
  • Hoe kom ik aan netwerk van goede leveranciers en fijne collega’s?
  • Hoe bepaal ik mijn tarief en ga ik op uurtarief of met pakketten werken?
  • Hoe ga ik mijn marketing oppakken?
  • Hoe kan ik het beste social media inzetten?
  • Kun je mij helpen mij over mijn onzekerheid heen te zetten en mij zelf als weddingplanner online te gaan durven laten zien?
  • Kortom: hoe pak ik mijn positionering, amrketing & (personal) branding aan als (startend) weddingplanner?

Herkenbaar? Als je van een interactieve en praktische aanpak houdt en een antwoord wilt op al deze vragen en meer, dan is dit traject heel erg fijn voor jou!

Doel

In deze 4 trainingsdagen ga je leren hoe jij jezelf in de markt gaat zetten als professioneel weddingplanner en krijg je antwoord op al je HOE- vragen. Je gaat tevens naar huis met jouw persoonlijke positioneringsstrategie.

Extra experts = meer waardevolle content

Naast een deel theorie die ik je meegeef, sluiten er verdeeld over de 4 data meerdere experts aan.

1. Zo krijg je een masterclass Branding van Marieke Pijler, owner van Brand Density. Marieke is Branding expert en zakenvrouw van het jaar 2019.

2. Ook krijg je een een online sessie met een juridisch expert + juridisch aanbod speciaal voor onze groep vanuit Jurato Bedrijfsjuristen.

3. Je gaat in de groep praktisch aan de slag met je online vindbaarheid met advies van een SEO expert.

4. We sluiten het traject af met een werkbezoek aan een wow – ondernemer uit de wedding branche (top secret!). Zij ontvangt ons met een champagne, je mag al je vragen aan haar stellen en je krijgt een waanzinnige goodiebag mee vol praktische cadeautjes.

Goed om te weten!

Je gaat het traject volgen in een kleine groep van max. 4 weddingplanners vanuit mijn wedding- studio in Barendrecht. In de weken tussen de themadagen in, heb je wat uurtjes nodig om bepaalde zaken uit te werken ter voorbereiding op de volgende themadag. Je krijgt hiervoor een mooie map met losse werkbladen. Alle dagen zijn inclusief koffie/thee/sapjes/water, gezond lekkers, een goede lunch en een fijne vibe. (excl. parkeerkosten voor werkbezoek(en), carpoolen kan altijd!) Op 22 april krijg je ter afsluiting de goodiebag mee!

Data 2020 (alle dagen zijn van 10.00 – 16.00 uur)

Themadag 1: Positionering & Identiteit
Datum: 21 januari

Themadag 2: Doelgroep & concurrentie
Datum: 18 februari

Themadag 3: Van Positionering naar jouw (personal) branding
Datum: 18 maart

Themadag 4: Positioneringsstrategie; antwoorden op al je HOE vragen
Datum: 22 april

Data najaar 2021 (onder voorbehoud):
23 september, 28 oktober, 25 november & 16 december

Investering

De investering in jezelf voor dit expert – traject is 1795 euro (ex btw).
Op al mijn diensten zijn mijn Algemene Voorwaarden van toepassing. Ook wordt er gewerkt volgens de richtlijnen van het RIVM.

Meer weten of alvast je ticket veilig stellen?

Stuur je mail naar marielle@mcv-weddings.nl

  • 21 januari 2020

    Themadag 1

    Positionering & Identiteit

  • Doelgroep & concurrentie

    18 feb ’20

    Doelgroep & concurrentie

    Doelgroep & concurrentie

  • 2018

    Mijlpaal 3